Klima cihazının zamanı adamlık derece eskidir. İlk insanlar eğin ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor kurmak muhtevain efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak muhtevain akarsu gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk oylumlu yararlanma meydanını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her devir 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail yol vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini muayene fail bir prosestir. Günümüzde insanlar, henüz huzurlu ve verimkâr evetşayabilmek muhtevain klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima aşırı olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut aksiyonyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam itibar etmiyorlardı. Ancak aradan güzeşte birkaç yılda çok tadil başüstüne. Bundan sonra klima yoksuz aksiyonyerlerinde kimse çalışmak istememektedir. Önce aksiyonyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor amortisörı olmuştur. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece yazın girenlemek muhtevain kullanılan bir amortisör olmaktan çıkarıp, kışın da ısınmak muhtevain yeğleme edilen amortisör yapmıştır. Klima yararlanma alışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği muhalifsında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde az çok karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana reva seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin katkısızlanamaması, muhik montaj icraatının binalmaması kadar nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın kabız maliyetinin nezdinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate alınmalıdır. Klima amortisörı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak ıvır zıvır bir tetebbu binalmalıdır.