Logo nedir? Lafız mazmunı olarak üs katlığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işçilikletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara sahip mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz mazmunının dışında, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan insan veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı bayağı önemlidir. öbür taraftan logo dizayn çhileışmasını yapacak insan veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş alanı ile faaliyette mevcut şirketler sinein henüz çok yeğleme edilebilir. Yegâne bir sektörde faaliyet gösteren işçilikletmelerin ekseri logoları kolü temaşa paha. Ama yekten zait kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan fiilen marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza üstelik adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çhileışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir manzarate tanılamanmasını sağlayıcı işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, zorlamasız anlaşılır, yazıırlanması zorlamasız, kabil evetğunca azca sayıda renkten oluşmalıdır. Her çbedel baskı ve kesim tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok yetişkin ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya yetişkin pert verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine normal olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliıdüzen lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün dahi sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da şirket sinein logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu bili çok önemlidir.