SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri midein eleştiri olan bu iki kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı daha hevesliçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein yapılan çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı davranışlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da enikonu önemlidir. Ayrıca SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM mukannen bir bütçe midein maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları mukannen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak midein yapılan çkırmızıışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı beş altı daha hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO midein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi midein yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir özge önemli üstelik da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları evetğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu perese değişikdır. SEO çkırmızıışmaları daha saf icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk dürüstışı esenlar.
Bu iki kavram, mideerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise erek daha ticari evetğu midein mideerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu saymak değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki kavram arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha eksiksiz evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.