Kişinin yaneşeliığı maşer içre kıymeti olan , kabiliyet, şekil ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tüyönetmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değemekme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı gestaltlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına amelî ) değemekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma bakarak;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde değemektirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değemekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç zemin öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı bilcümle kültürler kucakin tıpkıdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak değemekebilir, fakat sürecin doğbeyı değemekmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birkötü filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna üstüne farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değemekikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değemekikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim bilimi, kişi kucakin ömür boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere amelî olabileceği kabilinden istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin emekletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda verilen yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Kısaca yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek yürütmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belirli bir niyet ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise hudayinabit vüruten hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzen olarak ele aldatmaındığında ise yetişek sisteminin üç zemin ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Kök; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziki unsurlardır. Süreç; meslek içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, sınav sonuçları kabilinden matlup davranış değemekiklikleridir.